Sony Xperia Z SGP321E4 10,1 inch / zwart / 16 GB / 4G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z SGP321E4 10,1 inch / zwart / 16 GB / 4G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Fransverbeek1982 20-03-2014

Ik heb naast mijn Xperia E (bevalt zeer goed), ook een Tablet Z gekocht van Sony. Ik heb gekozen voor een Sony tablet, omdat het scherm een hele mooie weergave geeft van kleuren. Ik kijk alle series op mijn tablet en het liefst in BAD (hij is toch waterdicht:P). Doordat de accu mooi lang mee gaat kan ik extra lang genieten van mijn lievelingsseries.

Ik ben gewoon tevreden over deze tablet, maar wel enig minpuntje: had een opvallende kleur (paars) wel leuker gevonden. Ik zag dat er wel Xperia smartphones zijn in deze kleur!

Bram Paulissen 20-03-2014

Ik heb de Xperia Z tablet nu een maand in mijn bezit na een half jaar van de Asus Memopad gebruik gemaakt te hebben. Wat mij direct opviel was de het scherpe en kleurrijke beeld van deze tablet. Tevens het geluid, wat in mijn vorige tablet niet om over naar huis te schrijven was, klinkt erg goed. Ik gebruik de tablet dan ook regelmatig om in bad tv te kijken. Al hoewel de eerste keer dat je met een tablet het water in stapt een vreemd idee is, is de waterdichtheid van deze tablet een zeer bruikbare toevoeging. Helemaal doordat ik een kleine badkamer heb waar geen ruimte is voor een televisie wordt deze veel gebruikt (dit was dan ook de reden om voor een nieuwe tablet te kiezen). Kortom; een top product wat ik de komende tijd nog vaak zal gebruiken! Goede tip van de verkoper; vergeet niet de klepjes dicht te doen als je het bad in stapt!

fsw002 02-02-2014

Ik sta nog steeds achter mijn eerste review, wel vul ik aan dat het oplaad afsluitstukje, niet meer goed sluit en dus is de tablet niet meer waterdicht. Inmiddels heeft Sony de software geüpdatet.

fsw002 15-10-2013

Het is een mooie tablet, verbindingen met Wifi, bluetooth en 3G gaan goed. Hij is ook licht van gewicht en heeft een prachtige vormgeving. Alle gangbare tablet functies werken. Maar de afstandsbediening, infrarood doen niks, en apparaten zoals een PC, TV vinden lukt hem ook niet. En extra accessoires om hem bv op de TV aan te sluiten met kabel zijn niet te krijgen of heel duur.

martinn1209 03-10-2013

Even voor de goede orde: het beeldscherm en de opstartsnelheid zijn super. De accuduur is redelijk, maar als ik die scores invul komt er een waardering van 9 uit, en dat is volledig onterecht, want ik ga het apparaat nu terugsturen. Het grote probleem is de slechte wifi verbinding. Dus streaming muziek hapert, streaming video (Ned 1,2,3 via NPO) stopt na 1 seconde. Dus alleen prima apparaat om off-line foto's en filmpjes te kijken, ev ebooks te lezen (beter een e-reader aaanschaffen ivm accuduur). Op de support site van Sony wordt dit probleem abusievelijk vermeld als Wifi 5 GHz probleem: klopt niet, want ik gebruik gewoon de 2.5 GHz kanalen. Sony verwijst naar een handige app "Wifi analyzer". Mijn router stond op kanaal 13 en de app suggereerde dat kanaal 1 het beste kanaal was, dus omgezet. Vervolgens meldt de app dat kanaal 13 het beste kanaal is. Dat deed voor mij de deur dicht. Terzijde: ik had mede deze Sony tablet gekocht omdat hij als infrarood afstandbediening kan fungeren, hopend dat ik dan makkelijker tekst kan invoeren om bv YouTube filmpje te zoeken. Helaas: de afstandbediening is basic (alleen kanalen en volume, etc) en mijn Sony Bravia tv van nog geen twee jaar oud wordt niet herkend, zelfs de aan/uit knop moet ik inprogrammeren :-(

TomH-2 20-08-2014

Beeldscherm en opstartsnelheid zijn super, schrijft reviewer... en dan toch 1 ster? Dat iemand ontevreden is over één aspect van een apparaat - in dit geval de werking van de wifi- verbinding - en alleen daarom al afziet van de koop kan ik goed begrijpen. Maar daarom óók het, volgens eigen zeggen, super beeldscherm en opstartsnelheid belonen met een afkeurende 1 ster snap ik niet. Een volgende geïnteresseerde zal misschien weinig interesse hebben in wifi maar een goed beeldscherm willen. Een heel toestel afkeuren omdat 1 aspect niet bevalt zie ik vaker op Kieskeurig. Jammer, vertekenend beeld van het gereviewde apparaat!

Fredhachee 08-10-2013

Bedankt, ik stond net op het punt hem te kopen